Ako sa má obliekať a líčiť šesťdesiatročná žena? Viete ako sa obliekať a líčiť v šesťdesiatke?
Moje klientky a klienti sú ženy a muži prevažne vo veku 25-50 rokov, ľudia pracujúci v rôznych oblastiach na rôznych pozíciách – od majiteľov a riaditeľov firiem, až po ľudí, ktorí pracujú v neziskovej sfére. Podnikateľky, managerky, bankárky, lekárky, profesorky, účtovníčky, lekárničky, IT odborníčky, asistentky, recepčné, študentky… Celková skladba klientely je pestrá, veľkú časť z nej tvoria aj mamičky na materskej dovolenke. Časťou klientely sú aj mamičky mojich klientov.
Preto som si povedala , že sériu článkov pre ženy 60+, 50+, 40+ 30+ 20+ začnem práve najstaršou kategóriou.
Žena v každom veku by sa mala obliekať trochu inak. Záleží od jej osobnostného typu, povolania, záľub a aj postavy, čo by si mala vybrať. Ženy v tomto veku sú rôzne, zjednodušene sú dve základné kategórie. Ženy, ktoré sú konzervatívnejšie, tradičné, nemajú rady zmeny, nové veci a nerady sa vzdávajú svojich zvykov. A ženy ktoré idú s dobou, sú ako chameleóni, majú rady nové výzvy, zmeny, rady skúšajú nové veci a aj v 60 – tke neváhajú pustiť sa do úplne nových projektov, štúdia, práce, či koníčkov.
Nie trendy, ale štýl. Ako sa obliekať a líčiť v šesťdesiatke.
Poradenstvo imidž konzultantky má málo spoločného s profesiou stylistu pre média a časopisy, značky, celebrity, ako ich poznáte z televízie. Image consulting je iná profesia. Jej jadrom je pochopenie klienta, jeho potrieb, životného štýlu, prianí a zladením so zovňajškom. Je to viac o psychológii, sociológii, informáciách, vzdelávaní dospelých a osobnom rozvoji, odbornej pomoci nájsť si svoj štýl pre biznis aj personal brandingu ako o trendoch v móde. To čo je momentálne trendom, pre klientku môže byť úplne irelevantné.
Dôležité je obliecť sa módne, ale tak, aby sa žena sama dobre cítila. Je dôležité vedieť sa vcítiť do pocitov klientky, jej starostí, problémov ktoré rieši a účinne jej pomôcť. Dôležitá je emočná inteligencia aj znalosť farieb, optických iluzií , materiálov a dress codu. Každý človek má iný vkus, aj iné potreby a priania. Ak sa ja napríklad najlepšie cítim v ležérnom štýle tričiek a dlhých sukní, neznamená to, že tak oblečiem aj klientku. Musím ju obliecť tak, aby sa ona cítila dobre a skutočne nosila to, čo spolu vyberieme. A ešte v tom aj dobre vyzerala – na to je to know-how v hlave. Niektoré ženy milujú kostýmky, klasickú eleganciu a iné by ste ani do sukne nedostali. Moja priateľka nosí taliansky ležérny športový alebo tzv. ” športovoelegantný” štýl a klasiku by si neobliekla ani za svet. Každý má skrátka svoje preferencie v čom sa dobre cíti. Obdivujem už roky pani Zuzanu Kocúcikovú, ktorá je vždy dáma a má svoj štýl. Že to je žena so znamenitým vkusom, je jasné už napohľad. Jej štýl je dramatický, a kreatívny. Neviem si ju ani predstaviť s inými, ako dlhými vlasmi. Ďalšou predstaviteľkou tejto vekovej kategórie je pani Emília Vašaryová, ktorá je vždy elegantná. Jej štýl je klasická elegancia.
Ako sa má obliecť a upraviť šesťdesiatročná žena
Ženy vo veku okolo 60- tky už majú vytvorený svoj štýl odievania, pevne usadené zvyklosti v starostlivosti o seba, o svoju pleť, vlasy aj spôsob líčenia, prípadne sa nelíčia vôbec.
Imidž poradenstvo nie je o tom, aby som 60- tničku obliekla do najnovšieho trendového modelu, ktorý práve strašne „ letí“.
Treba nájsť platformu pre spoločný posun v jej životnom štýle tak, ako si to ona sama praje. Citlivo a s citom pre sociálne prostredie, v ktorom sa pohybuje, jej osobnosť.
Nikdy nie je neskoro.
Clint Eastwood točí svoje najlepšie filmy v 80 tke, ako režisér.
Ak máte 60, alebo mamičku v tom veku, je dobré objaviť nový impulz životnej radosti. A ten môže spočívať v zvýšenej starostlivosti o seba, zmenách, ktoré sú pre ňu prijateľné a objavení zdroja radosti zo života v svojom krajšom farebnom svete, alebo kozmetickej starostlivosti, či naučení sa ako sa upraviť a lepšie sa cítiť.
Šesťdesiatničky sú dnes aktívne ženy, hranice staroby sa výrazne posunuli. Šesťdesiatka je mladosťou tretieho veku a záleží len na vás, ako budete žiť ďalej, Či tak ako doteraz, alebo si prajete vo svojom živote niečo zmeniť. Veľké, či malé.
Žena v šesťdesiatke už nemôže zanedbávať starostlivosť o pleť, vlasy, nechty. Prirodzená krása zdravej pleti s dobrou kondíciou, hebkých vlasov a pekne decentne upravených nechtov je nenápadná, nevtieravá a je vhodná pre obe kategórie žien.
Dobre vyzerať a cítiť sa vo svojej koži môžete bez ohľadu na svoje telesné rozmery, výšku, váhu aj rozpočet.
Pozrite sa na ženy, reprezentujúce túto vekovú ketegóriu
Pani Gizela Oňová je staršej generácii známa. Upravovala som ju na základe objednávky pražskej reklamnej agentúry pred natáčaním spotu o zubnej náhrade. Cieľom nebolo zmeniť ju tak, aby ju nikto nespoznal, ale doladiť jemne jej imidž tak, aby to bolo šmrncovné, súčasné a hlavne – aby sa v tom ona sama dobre cítila. Zadanie sa mi podarilo splniť, spoločne sme dospeli ku konsenzu, ktorým výsledkom sú tieto fotografie. Na fotografii pred vidíte pani Óňovú na fotografii zo známej knihy o varení ( mimochodom, je výborná, odporúčam) Jedna varí, druhá papá , ktorú pripravila spoločne s pani Magdou Pavelekovou.
Pani Gizela Óňová je obdivuhodná temperamentná žena. Je známa speváčka a najnovšie si pribrala aj muzikály. Už niekoľko rokov pôsobí ako Huberta v muzikáloch „Mníšky“ a „Mníšky milionárky“ v divadle „Teátro“.
* aktualizácia: pani Gizelu Óňovú v súčasnosti preslávila aj rola svokry v televízii, kde pomáha rodinám riešiť ich problémy.
Pani Gizela Oňová vystupovala v desiatkach televíznych programov (napr. Smiem prosiť?.., Repete, Vtipnejší vyhráva, atď.) a jej piesne vyšli aj na MG kazetách, napr. na kazete vianočných kolied “Dobrá novina”, alebo na kazete “Nič krajšieho nepoznám”.
V súčasnosti je pani Óňová najznámejšia svokra na Slovensku. V televíznej relácii Svokra sa úspešne zhostila svojej roly a svojim láskavým empatickým prístupom pomáha a radí rodinám, povzbudzuje ženy i deti. Pani Óňová má energie na rozdávanie, krásnu pleť a vynikajúcu postavu. Pri našom stretnutí pred rokmi som bola prekvapená ako super vyzerá a v skutočnosti vôbec ako babka nevyzerá – to bol len imidž. Samozrejme, teší sa vnúčatkám, ale babkovsky vyzerať vôbec nemusí.
Zmena vizáže 60 ročnej ženy
Vidíte čo robí zmena farieb, účesu a jemné decentné líčenie? Na oboch fotografiách je upravená žena, ktorá o seba celý život dbá. Na fotografii so svetlými farbami však vyzerá hneď mladšie a účes len v malej úprave pôsobí mladistvejšie. Broskyňová nie je pre pani Gizelu odtieňom z jej palety farieb , ale jej sa veľmi páčila a kedže vytvára aspoň čiastočnú harmóniu použili sme ju i pri fotení. Niekedy nemusí byť zmena rapídna ale rozdiel je zrejmý.
Ďalšou šesťdesiatničkou je tmavovláska z Premeny na mojom blogu. Zmena farieb vlasov, oblečenia a nový strih účesu pani Milote ubral pekných pár rokov.
Fotografiu pred sme nafotili pred kaderníctvo a po už doma po líčení a prezlečení sa. Výsledok posúďte samé. Tie ženy, pre ktoré bola zmena určená sa v novom imidži cítili veľmi príjemne.
aj ja som vo veku ako vaše modelky, teší ma, že sa zaoberáte touto vekovou kategoriou. v obchodoch nachádzam supermoderné XS alebo nevkusné XXXL, , potrebujeme svoj štýl, obchod, kde by sme našli aj primerané doplnky a vhodnu kozmetiku. dakujem, že na nás nezabúdate
Všetky ženy sa chcú páčiť a cítiť sa dobre, v dnešnej dobe sú ženy aktívne aj atraktívne do vysokého veku. Máte pravdu, že obchodníci akosi nemyslia na to, že ženy majú rôzne veľkosti, väčšina značiek má len pár veľkostí 36,38 a 40. Doporučujem Peek and Cloppenburg, tam sú čísla od XS po 46 bežne. Skúste tiež Gerry Weber, Marks and Spencer a nový Chaps v Auparku. Kvalitnú kozmetiku Sothys mám v ponuke.
Dakujem za clanok. O chvilu budem oslavovat sestediatku, odchod do dôchodoku…
Obchody su plne tovaru, zial urcene vacsinou pre mlade, krasne, ktore si mozu obliect cokolvek, aj tak su pekne…
Zabuda sa na zeny v mojom veku, ktore sa chcu pacit manzelom, detom, vnucatam a aj sami sebe. Starnutie sa neda zastavit, ale vhodne oblecenie…moze vela vylepsit…
Aj ja doporučujem Peek and Cloppenburg, Gerry Weber a hlavne Marks and Spencer.
Veru máte pravdu, pani Anna, mnohé značky sú určené teenegerom a veľmi mladej generácii žien. Na zrelé ženy myslí veľmi málo značiek. A usadlé, nudné modely tiež dnešnej päťdesiatničke či šesťdesiatničke nevyhovujú. Dnes je žena v tomto veku ešte mladá! Potrpí si na kvalitu odevov a nekvalitné trendové “ handričky“ na jednu sezónu jej nič nehovoria. Mám klientky i v tomto veku – šesťdesiatka je spojená často so zmenou životného štýlu a treba si nájsť nové impulzy a radosť v živote.